lördag 30 januari 2010

En snabb liten uppdatering bara, för jag är trött och har haft nackspärr hela dagen. Spring Things #2 är klar och väntar bara på blockning. Tog en fin bild på mormors vackra garnvinda, som jag lånar på obestämd tid , medan andra nystanet Malabrigo Lace till sjalen höll på att nystas. Jag försökte göra ett sånt där fint nystan som man tar innifrån, men hu, vilket jobb det var! Nästa gång jag försöker med det ska jag ta något större än en penna i mitten! Jag tror att det borde fungera bättre då! Båda katterna är för övrigt väldigt förtjusta i garnvindan, och Lisa som sitter strax utanför bilden måttade in några fina rallarsvingar när änden snurrade förbi!

Nu sitter två nya projekt på stickorna i alla fall. Dels ska jag sticka en kortärmad tröja i grön gotlandsull, och dels håller jag på med pulsklubbens februarimuddar som mamma har tingat. Det passar mig ypperligt, för de är roliga att sticka på tåget, lagom engagerande, och inte alls min stil!

Nu ska jag proppa i mig värktabletter och försöka få lite sömn! Godnatt!

Just det! Jag fick paket med posten igår från Sannsticks! Det enda trista var att påsen gått sönder så att det var fullt med skräp från dess vaddering på garnet! Tråkigt!

2 kommentarer:

  1. Gillar din blogg OCH så är jag nyfiken på färdigt resultast när det gäller din bröloppsklänning.

    Det finns en award till dig på min blogg...

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Vad kul att höra :)

    Självklart kommer det upp bilder när den är klar :)

    SvaraRadera