torsdag 11 februari 2010

Garn och te

Jag såg nyss att jag fått mail av Ulrika angående garn- och te-bytet. Lite överraskad blev jag när jag upptäckte att min byteskompis bor i en av grannorterna. Lite kul tycker jag!

I övrigt händer det massor i mitt liv just nu. Bröllopsplaner och jobb blandas med en massa annat, vilket leder till att jag knappt har tid att sticka, och än mindre att blogga. Min gröna Raindance växer iallafall. Nu är jag klar med framdelen av det stora stycket som stickas på "fel" ledd och håller på med den bakre delen. Det går fort när man stickar på tåget!

I övrigt håller jag på att sticka monstret Penelope till några kompisars nyfödda Ebba. Jag är nästan klar med det också, och färgerna blir fantastiska ihop. Grönt och lila är riktigt fina färger ihop i min värld!

Jag väntar även på en chans att övertala fästmannen om att en tur till Biltema bör planeras in. Jag har nämligen bestämt mig för att köpa en sån där blocknings-lek-matta i form av ett pussel som alla använder sig av!

Snart är det symässa! Jag har gjort upp ett schema över vad jag ska gå på för workshops, så nu är det bara att vänta den långa veckan på att det ska bli nästa helg!!

(Jag upptäckte precis att jag avslutar varje stycke med minst ett utropstecken. Det måste jag träna bort.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar