tisdag 23 februari 2010

Garn och te!

Idag fick jag mitt paket i mitt allra första stickamera-byte!

Garnet var jättefint och ligger bredvid mig nu medan jag sitter och letar sockmönster på Ravelry! Ett enfärgat garn var dessutom perfekt. Jag är hopplös när det gäller att köpa garn. Jag köper gärna garn i grälla färgkombinationer som gör att alla fina mönster försvinner i färghysterin, men med det här kan jag faktiskt sticka något spännande mönster!

Tack så mycket Ida!

Tänkte även passa på att lägga upp bilder på mitt OS-projekt. Om man inte blir glad av dessa så är det nog bara att krypa in under en sten och gömma sig!

För att utnyttja dagsljuset från fönstret blev det lite akrobatiska konster i soffan:
Sockorna är stickade i M&K Baby Eco Ull i cerise, turkos, orange och grönt. Panduro i Solna hade rea på detta garn och jag kunde inte motstå färgerna... Jag har utgått ifrån Universal Toe Up Sock Formula och testat att sticka icke-hoppande ränder, och efter några övningsvarv gick det riktigt bra!

Jag ska snart lägga upp lite foton av mina inköp på Syfestivalen också! Jag var där hela lördagen och halva söndagen och hade fantastiskt roligt!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad bra att garnet föll dig i smaken. Som synes så gillar även jag garnet :P JAg brukar ha samma problem som du att jag väljer garn med fina färger och många färger. Ibland blir det bra, ibland blir det mindre bra men oftast är jag lika glad för det :P JAg är nyfiken på att få se vad det blir för mönster till garnet =)

    KramIda

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Har just hämtat paketet med det ljuvliga garnet och te. Många, många tusen tack!!!!!!!
    Jag älskar garnet och färgerna. Kul att prova något nytt för jag har aldrig stickat i det tidigare.
    Teet har jag inte hunnit smaka, ska göra det i kväll och du ska få ett utlåtande.
    Lite kul var det när jag öppnade paketet och såg ICA-kassen från Nykvarn.Jag jobbar där!
    Ska ta ett foto och lägga in i min blogg också.
    Än en gång HJÄRTLIGT TACK för ett superpaket som gladde mig! Kram //BiZen

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilket otroligt sammanträffande. Då har jag säkert handlat av dig en massa gånger!

    Det var svårt att välja garn och jag var nervös för att du inte skulle gilla det, så nu kan jag pusta ut :)

    Jag lovar att meddela vad jag stickar av mitt bytesgarn! Jag funderar på att sticka Kristina, men har lite svårt att bestämma mig!

    SvaraRadera