onsdag 20 januari 2010

Jobb, jobb & jobb

Har massor att göra på jobbet nu, så det blir inte så mycket annat gjort. Med risk för att bli teknisk och tråkig så kan jag berätta att jag skriver javascript dagarna i ända, men det är faktiskt riktigt kul! Jag jobbar med ett verktyg som inte är riktigt färdigt och som saknar vettig dokumentation, men nu har jag lyckats reda ut hur jag kan komma vidare genom att granska datatrafiken och analysera POST-anrop. Jag lär mig massor, och det krävs inte mycket mer än så för att göra mig glad!

På tåget stickar jag vidare på min Spring Things #2. Jag har kommit in i en period då stickning är allt jag tänker på när jag inte jobbar. Jag stickar och stickar och surfar garn, och då och då så kommer jag på mig själv med att stressa upp mig över att jag inte har tid att sticka så mycket som jag egentligen skulle vilja. Idag såg jag en annan person som stickade på tåget från Katrineholm. Sockor i Noro såg det ut att bli. Jag brukar inte åka med det tåget i vanliga fall, men det var kul att se att någon annan har samma tågsysselsättning som jag!

Jag är iallafall snart klar med tredje omgången av del två i Spring Things-mönstret. Jag tror att jag ska göra fyra, så det är inte så mycket kvar.

Jag hade inte tänkt sticka sockklubbens januarisockor, men ju fler färdiga sockor jag ser i andra bloggar, desto mer sugen blir jag på att sticka dem. Sakta men säkert har jag börjat gilla mönstret som jag itne tyckte var så märkvärdigt från början. Jag kanske ska ge mig i kast med att sticka dem i mitt Mirasol Hacho-garn som jag fick i garnpåsen i somras.

Nu ska jag i alla fall dricka upp mitt gute-te och sätta mig och sticka lite på sjalen i nya sängen som levererades idag från Kungsängen. Härligt!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar