lördag 9 januari 2010

Spring Things

Som jag skrev tidigare så kikade jag in på Marias Garn efter jobbet i tisdags, och jag var inte den enda! Det var fullt med folk därinne, och butiken är inte särskilt stor. Efter att ha gått runt med en Zauberball i grönt, vitt och rosa i handen ett bra tag så fattade jag till slut beslutet att inte sticka Northern Lights, utan att istället sticka en ny Spring Things Shawl, men nu i tunnare garn, och inte i Mohair som tidigare. Min mohairsjal, som fortfarande saknas på bloggen pga försvunnen batteriladdare är min absoluta favorit, men på grund av garnets dåliga kvalitet använder jag den i princip aldrig, trots att den är vacker att se på.

Jag föll iallafall åter för ett grönt garn, Malabrigo Lace i skiftande gröna nyanser, men med bröllop som argument lyckades jag övertala mig själv att byta ut detta mot ett naturvitt. Jag älskar starka färger, speciellt i grönt, lila och rött, så det var en prestation att ta sig ifrån garnaffären med ett ofärgat garn! Vi får väl se hur bröllopsplanerna fortskrider, och om det finns tid och möjligheter att gifta sig nu i vår, annars har jag gott om tid att sticka klart sjalen, eftersom att våren är den enda tidpunkten som lämpar sig för våra planer. Jag vet att det låter hemligt, och det är det också än så länge! :)

Jag var hemma och var sjuk igår, och då blev det många varv stickade på sjalen. Jag är nästan framme vid mönsteravsnitt två, och detta efter bara ett halvt nystan, om ens det, så jag funderar på att förlänga sjalen med några ytterligare upprepningar av varje.

Idag ska stickningen få följa med till Arboga på kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest, om jag mår bra nog för att åka. Synd bara att tågen inte passade, för att sticka i bilen är uteslutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar