tisdag 12 januari 2010

Fortfarande sjuk

Jag har aldrig sett på så många dåliga tv-program som de här dagarna, och det var länge sen jag gjorde av med så mycket näsdukar! Jag har iallafall kommit en bra bit på Spring Things #2

Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas. Jag älskar verkligen det här mönstret!

Jag kommer nog att få mer än ett nystan Malabrigo Lace över, men jag får väl sticka en sjal till någon annan som planerar bröllop!

Jag har även provat på tvåändsstickning, enligt instruktioner i en av böckerna jag lånade på biblioteket i förra veckan.


Passade också på att lära mig att nysta garn så att man kan ta inifrån, men jag gjorde en för stor "tuss" i mitten, så nu trasslar det sig någonting så fruktansvärt medan jag stickar.

Jag har några nystan alpacka-garn som jag hade tänkt göra en tröja av, och nu har jag stickat ca åtta varv på en vante i detta, men det går väldigt långsamt när man måste reda ut trassel hela tiden, men jag ska fortsätta att ge stickningen en chans. Förhoppningsvis blir det lättare när jag skickat klart "tussen" och kan börja sticka från nystanet.

Jag fick mitt prickiga paket idag också, så när jag byter nystan på sjalen ska jag börja använda min nya fina lila basgömma från Stickfrossa! Tack så mycket! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar