onsdag 6 januari 2010

Trött och hängig onsdag

Idag har vi varit och hälsat på sambons syster med familj. Vi beställde ett Rockband: Beatles till sonen i familjen i julklapp, men tyvärr hann det inte fram i tid, men vi packade ner trummor, spel och mikrofon i bagageluckan och spenderade en eftermiddag i "tv-spelsstugan". Det var riktigt skönt att komma bort ett tag. När fingrarna började ömma för mycket av allt plinkande och trummande bjöds det på en jättegod linssoppa och nybakt dinkelbröd. Smaskens!

Jag börjar känna mig lite hängig nu på kvällskvisten, och är lite orolig att jag är på väg att bli sjuk. Har inte riktigt känt mig som mig själv på sista tiden. Jag är trött och även lite lättretlig, vilket jag inte brukar vara särskilt ofta. Det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Jag vet att jag utlovat lite bilder, och jag har förgäves letat efter laddaren till kamerabatterierna i några dagar nu, utan resultat. Idag hittade jag iallafall usb-sladden till mobilen, så jag tänkte att jag ska föra över några bilder därifrån istället. Kvaliteten blir väl inte riktigt lika bra, och färgerna ser inte alls rätt ut, men det får lov att duga så länge. Jag lägger bara upp några få bilder nu, eftersom att kvaliteten är så dålig.

Amadeus Baby Sophisticate-tröja

Stickad i ett Rowan-garn som jag fick i garnpåsen jag beställde från KarmaGarn i somras. Han ser ut som en söt liten professor i den, och hans mamma, min kusin, verkade också nöjd! :)
Tröjan stickas uppifrån och ned, och sist kragen, helt utan tråkig montering!
Alltihop tog lite drygt en kväll, så mönstret kan verkligen rekommenderas.


Candle Flame Shawl

Jag lyckades tyvärr inte ta någon bra bild av min senaste sjal, som jag stickat dubbelt i ett garn jag köpte på Skillebyholms höstmarknad. Det innehåller bland annat silke och mohair. Tyvärr följde det inte med någon etikett och jag minns inte exakt vad hon sa. Garnet glänser iallfall lite, och är mjukt och fluffigt. Sjalen sticks tyvärr lite, vilket är synd, för den är väldigt vacker. Jag gillar verkligen Candle flame-mönstret, även om jag var tveksam till en början! Innan jag köpte min nya varma vinterjacka använde jag den här sjalen som halsduk till min mörkblå-turkosa kappa.


Vantar

Båda dessa par vantar är improviserade. Jag kom på hur jag skulle sticka allteftersom. Fingervantarna ser lite sneda ut på grund av färgbytet, men när man har dem på sig så märks inte det. Garnet är ett tunt ullgarn som jag fått av min mamma. Färgerna är egentligen klarröd och klargrön. Jag måste verkligen se till att hitta batteriladadren till kameran, för färgerna stämmer inte alls. Garnet är iallafall naturfärgat av en av mammas f.d. arbetskamrater och jag har en hel resväska ute i förrådet med garn i andra färger, mest i gröna nyanser.

Jag har använt dessa vantar så mycket att fingertopparna nästan nötts ner helt helt, så därför slängde jag ihop ett par nya tumvantar i Araucania Nature Wool. De luddar mycket, och jag är lite besviken över detta, eftersom jag läst att många verkar uppskatta detta garn. Jag fick iallafall tag på det billigt, så det gör inte så mycket!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar