måndag 15 november 2010

På stickorna

Det känns som att jag aldrig sitter vid datorn utan en bebis på armen längre, så att skriva inlägg är en utmaning. Sitter med sidan mot datorn och pekfingervalsar med vänster hand!

I helgen blev jag tvungen att slänga ihop en ny mössa åt Felix, för den vi lånat åt honom åker bara ner över ögonen. Det blev en Baby Berry Hat i Baby Cashmerino i en roströd nyans som jag hade hemma. Stickade med stickor nr 3 och med 80 maskor istället för 64 pga det tunnare garnet. Mössan passar så perfekt att jag funderar på att repa upp toppen och stika den längre så att den passar längre. Vi får se. Tills vidare är lillkillen belåten i sin nya tomat-huvudbonad!

OpArt växer också. Jag har ett rött band och 1,5 vitt kvar på den stora varianten. Färgen är egentligen klarröd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar