tisdag 19 april 2011

Snart bär det av

På torsdag åker vi äntligen till Gotland. Lite spänd är jag inför båtresan. Fullbokad båt med bebis i bagaget, eller famnen om jag känner honom rätt...

Hur tusan får man ut barnvagnen ur bilen på bildäck?!

Funderar också över vilka stickprojekt som ska få följa med. Sagano Shawl i Malabrigo Sock är ett måste, men vi ska vara där i fem dagar, med gott om barnvakter, så jag kanske måste planera och ta med ett projekt till. Jag har massor med sjalgarner, men jag har inte parat ihop dem med lämpliga mönster.

Antagligen borde jag ta med mitt pågående projekt i Kidsilk Haze...

I helgen fotade vi Felix, så jag hoppas på att snart ha bilder på mitt stickade underverk (OpArt) tillsammans med mitt biologiska underverk, men tills dess får ni hålla tillgodo med detta:

Filten går inte att blocka till en kvadrat. Garnet (Debbie Bliss Rialto DK) är alldeles för mjukt, men tack vare det är filten redan en favorit. Jag har redan hunnit spendera ett flertal kvällar i stickfåtöljen med den över mig. Tur att jag gjorde den så stor!

1 kommentar:

  1. Ååh vad fin filten är! Härligt med en stor filt även om det tar tid att göra den.
    Jag tycker att du ska ringa eller maila Astrid så skickar hon säkert garnet även om det inte finns i webbshopen. Mailen är astrid@astridknitting.se eller telefon: 0735-200485, 036-2108182

    SvaraRadera