lördag 12 mars 2011

Förtydligande

Det är svårt att få tid att blogga när man har en liten bebis som bara är glad när han får mammas eller pappas uppmärksamhet.

Sjalen i föregående inlägg är en Spring Things i ofärgat Malabrigo Lace. Jag stickade den egentligen till mitt bröllop för ett år sen eller så, men jag har inte bloggat den förrän nu. Jag har använt genomskinliga pärlor istället för "nupps". Jättesnyggt när de fångar upp solljus, och diskret annars!

Mössan är Coline, stickad i Heaven's Hand. Jag försökte använda Circular Tubular Cast on, men det slutade med att jag klippte upp den, plockade upp maskorna och stickade vanlig vriden resår istället. Den blev tjock och bylsig, trots att jag gick ner ett nummer i stickstorlek.

Vantarna är CanCans i Araucania Ranco Solid.

Alla mönstren kan verkligen rekommenderas! Kul stickning!

På stickorna sitter nu en uppifrån-och-ner-kofta i garn inköpt från ViKanGarn på symässan i Älvsjö. Jag kunde inte motstå de underbara färgskiftningarna i garnet. Den har hunnit växa ytterligare några varv sedan bilderna togs!

Håller även på med en improviserad flätmösta med en uggla åt mannen. Köpte ett par nystan Rowan Soft Tweed på mässan för detta ändamål!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin start på en kofta, garnet ser verkligen härligt ut!

    Tack för kommentaren om mitt lilla lapptäcke! Det var faktiskt lättare än jag väntat mig. Det gäller bara att vara noga... så absolut att du ska testa om du är sugen! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så mycket fint du stickar!
    Grönt och lila är så fint ihop.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att det är svårt att hinna sticka när man har en liten bäbis, tur att din mamma kan sticka åt honom då!

    Jag tycker mönstret är ganska lätt, det är en klassisk uppifrån-och-ner tröja. Lycka till med översättningen!

    SvaraRadera