tisdag 12 oktober 2010

Det drar ihop sig...

Nu märks det att det börjar närma sig. Vaggar runt som ett mumintroll med ben och fötter uppsvällda så att huden stramar, och med sammandragningar hela eftermiddagarna. Snart får bebisen kika ut tycker jag! Vi fick en smygtitt igår hos barnmorskan och det såg ut att finnas nåt litet därnere, så det blir nog till att kika på pojknamnslistan lite mer. :)

Stickningen ligger orörd i korgen, så någon färdig filt blir det nog inte, inte i tid iallafall! All ledig tid sover jag eller går på kontroller hos barnmorskan på grund av högt blodtryck och för stor viktuppgång (Snart 20 kg, varav 5 de senaste 2 veckorna, puh!)

Planerar mitt första hemlispaket som jag nog ska sätta ihop av de garner jag har hemma som jag inte stickar med på grund av för många projekt i kön, men som jag tycker för mycket om för att göra mig av med på annat vis! Ett bra sätt att både vara säker på att skicka iväg garner man själv verkligen gillar samt att få råd att smyga med lite extra i paketet utan att bli ruinerad tycker jag! Synd bara att min hemlis inte gillar rosa, för jag har ett jättehärligt spetsgarn i merinoull som jag tänkt skicka annars.

3 kommentarer:

  1. Har gjort mitt när det gäller barnafödande men jag blir sa mysig i kroppen när jag hör/läser om andra. Här är en bekant till mig...
    http://soffansofie.blogspot.com/
    ... födde en son för en vecka sedan. Skriver väldigt öppet om hur hon känner och upplever saker och ting.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med allt som väntar och sköt om er!
    Kram //BiZen

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Det var intressant att läsa om hennes upplevelser, och tack för lyckönskningarna också!

    Ska åka in på koll nu och se hur värdena ser ut :)

    /Rebecca

    SvaraRadera